بازاریابی و تبلیغات دو مؤلفه تأثیرگذار برای توسعهدهندگان گوشیهای موبایل میباشند. چنین استراتژیهایی اغلب بهمنظور هایلایت نمودن ویژگیهای کلیدی دستگاه برای مخاطبین هدف به کار میروند تا در نمودارهای فروش تأثیری مستقیم را به خود اختصاص دهند، اما در مواردی متأسفانه برخی از برندها با تصمیمات اشتباه تلاش میکنند تا مصرفکنندگان خود را فریب دهند! متأسفانه مثال اخیر در این حوزه به کمپانی سامسونگ مربوط میباشد که اسمارتفون Galaxy A24 خود را با پشتیبانی از 16 گیگابایت حافظه رم معرفی کرده است، اما در حقیقت دستگاه به نصف این ظرفیت، یعنی 8 گیگابایت مجهز میباشد!
کمپانی سامسونگ تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا فروش تلفن همراه هوشمند Galaxy A24 خود که اخیراً در کشور مالزی نیز روانه بازار شده است را افزایش دهد، اما به نظر میرسد که امکانات این اسمارتفون 200 دلاری برای سازندگان کافی نبوده و لذا تصمیم به ارائهای متفاوت از ظرفیت حافظه رم گرفتهاند. در متریال بازاریابی، گوشی موبایل مورد بحث که به 8 گیگابایت حافظه فیزیکی و 8 گیگابایت حافظه مجازی رم مجهز میباشد با پشتیبانی از 16 گیگابایت حافظه اصلی معرفی شده است! این مورد بدون شک میتواند باعث سردرگمی کاربران شود.
با وجود اینکه کمپانی سامسونگ بهعنوان یکی از فعالان دیرینه حوزه گوشیهای موبایل به شمار میرود، اما از جایگاه تثبیت شدهای برخوردار نبوده و لذا باید پیوسته محصولات جدیدی را برای افزایش حاشیه سود و حفظ رقابت روانه بازار نماید. اما در عین حال ارائه اطلاعات اشتباه به کاربران بهعنوان یک عامل مهم در کاهش اعتماد بین سازنده و خریدار نیز مطرح میباشد. البته لازم به ذکر است که با استفاده از بسترهای نرمافزاری، امکان تخصیص بخشی از حافظه داخلی اسمارتفون بهعنوان حافظه رم مجازی امکانپذیر بوده و لذا استفاده از کلمه دروغ در این سناریو شاید کمی زیادهروی باشد.
منبع: Gizmochina