کمپانی مایکروسافت در تازهترین اقدام خود دو ویژگی جدید تحت عناوین “آپلود انبوه جیپییو (GPU Upload Heaps)” و “نمونهبرداری غیرعادی (Non-Normalized Sampling)” را از طریق پیشنمایش Agility SDK 1.710.0 به رابط برنامهنویسی DirectX 12 اضافه کرده است. به نظر میرسد که مورد اول در صنعت گیمینگ و در میان گیمرها از جذابیت بیشتری برخوردار باشد. این بهروزرسانی از زمان معرفی و اضافه شدن آن به رابط DirectX 12 در تاریخ سی و یکم مارس تنها در دسترس توسعهدهندگان قرار گرفته و پشتیبانی از آن از طریق جدیدترین درایورهای کارتهای گرافیک ایامدی، انویدیا و اینتل آغاز شده است.
کمپانی مایکروسافت در توضیحاتی برای معرفی ویژگی آپلود انبوه جیپییو بیان داشته است که “حافظه ویدئویی یک کارت گرافیک از لحاظ تاریخی برای سیپییو غیرقابل دسترس میباشد که این موضوع برنامهها را وادار به کپی نمودن حجم عظیمی داده از طریق رابط PCI میکند. بسیاری از پردازشگرهای گرافیکی جدید به معرفی قابلیت resizableBAR پرداختهاند که به ویندوز اجازه میدهد تا به مدیریت حافظه ویدئویی جیپییو در از طریق نسخه 2.0 به بعد معماری WDDM بپردازد. با مدیریت حافظه ویدئویی (VRAM) بهوسیله ویندوز، رابط برنامهنویسی D3D اکنون انبوه حافظه را مستقیماً برای پردازنده قابل دسترس میکند! این ویژگی به کارت گرافیک و سیپییو اجازه میدهد تا بهصورت همزمان و بهطور مستقیم به استخر حافظه ویدئویی دسترسی داشته و افزایش کارایی از طریق حذف نیاز به کپی نمودن حجمهای مختلف داده بین حافظه اصلی و حافظه ویدئویی را به ارمغان میآورد.”
این بهینهسازی جیپییو (GPU) میتواند بهبودهای قابل توجهی را در حوزه بازیهای کامپیوتری به ارمغان آورد، زیرا با افزایش پیچیدگی و جلوههای بصری عناوین، نیازمندیهای حافظه روز به روز در حال افزایش است. یک حافظه اشتراکی بین کارت گرافیک و پردازنده نیاز به نگهداری نسخهای از دادههای بازی در دو موقعیت را به صفر میرساند که نتیجه آن در کاهش تحلیل جریان داده بین دو نقطه بهوضوح قابل مشاهده خواهد بود.
منبع: TechPowerUP