اسمارت‌فون‌های سری آیفون 15 از فناوری شارژ بیسیم پشتیبانی خواهند کرد

اسمارت‌فون‌های سری آیفون 15 از فناوری شارژ بیسیم پشتیبانی خواهند کرد

انتظار می‌رود کمپانی اپل از نسل بعدی آیفون‌های پرچم‌دار خود در اواخر سپتامبر امسال رونمایی کند. نشت خبری و شایعات زیادی در مورد خط تولید آیفون ۱۵ آینده تاکنون منتشر شده‌اند. اکنون، در یک طراحی جدید، شرکت ChargerLab اطلاعات شگفت‌انگیزی را در مورد نسخه استاندارد این سری از تلفن‌های همراه هوشمند کمپانی اپل فاش کرده است. طبق این گزارش، آیفون 15 معمولی از سرعت شارژ بیسیم سریع‌تری از طریق شارژر شخص ثالث بدون فناوری MagSafe پشتیبانی می‌کند. سرعت در سری آيفون ۱۴ فعلی از طریق استانداردهای شارژ بیسیم باز به ۷.۵ وات محدود شده است.

فقط لوازم جانبی دارای مجوز پشتیبانی از فناوری MagSafe واجد شرایط دریافت سرعت شارژ بیسیم کامل ۱۵ وات در تلفن‌های سازگار بوده‌اند. این گزارش می‌افزاید که آیفون ۱۵ نسل بعد از استاندارد Qi2 پشتیبانی می‌کند که امکان شارژ گوشی را با سرعت ۱۵ وات فراهم می‌کند. شایان ذکر است که استاندارد Qi2 در حال حاضر با تمام آیفون‌ها سازگار است، اما کمپانی اپل هنوز سرعت شارژ را تائید نکرده است.

منابع صنعتی نزدیک به شرکت ChargerLab فاش کردند که محدودیت قبلی در سرعت شارژ بیسیم به دلیل محدودیت محصولات بدون گواهی‌نامه MFi اعمال شده است. این گواهی‌نامه توسط اپل معرفی شده و مطابق با آن سازندگان ملزم به دریافت مجوز جهت ساخت لوازم جانبی برای محصولات این کمپانی هستند. استاندارد Qi2 بر اساس استاندارد MagSafe شرکت اپل بوده و گفته می‌شود که هزینه‌ی شارژرهای بیسیم را به یک سوم شارژرهای MagSafe کاهش می‌دهد. این به این دلیل است که سازندگان نیازی به دریافت گواهینامه‌ی  MFi ندارند.

طبق اطلاعات و شایعات قبلی، آیفون 15 استاندارد با جزیره‌ی دینامیک (Dynamic Island) و هم‌چنین پورت USB-C عرضه خواهد شد. آخرین اخبار مربوط به پشتیبانی از فناوری شارژ بیسیم ۱۵ واتی، ارزش ارتقای آن را برای کاربران قدیمی آیفون افزایش خواهد داد. این عمدتاً به این دلیل است که نسل فعلی آیفون ۱۴ نسبت به قبلی خود ارتقای جدیدی ندارد.

منبع: Gizmochina

سمیه چایچیان

سمیه چایچیان

کارشناس ارشد مهندسی پزشکی، علاقه‌مند به کار تیمی، مطالعه، ورزش و دوستدار محیط زیست.
سمیه چایچیان

سمیه چایچیان

کارشناس ارشد مهندسی پزشکی، علاقه‌مند به کار تیمی، مطالعه، ورزش و دوستدار محیط زیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *