آیفون 15 پرو مکس بعضی از ویژگی‌های دوربین و نمایشگر را از نسل قبل حفظ خواهد کرد

آیفون 15 پرو مکس بعضی از ویژگی‌های دوربین و نمایشگر را از نسل قبل حفظ خواهد کرد

افشاگری اخیر توسط رسانه Tech_Reve در توییتر، آیفون ۱۵ پرو مکس (iPhone 15 Pro Max) آینده را روشن کرده و جزئیات جالبی را در مورد مشخصات آن فاش کرده است. برخلاف شایعات قبلی، آخرین اطلاعات نشان می‌دهد که آیفون ۱۵ پرو مکس از همان فناوری دوربین اصلی و نمایشگر مشابه نسل قبلی خود یعنی آیفون ۱۴ پرو مکس بهره خواهد برد.

نشت خبری حاکی از آن است که اسمارت‌فون آیفون ۱۵ پرو مکس سنسور دوربین IMX803 را حفظ خواهد کرد، یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم ۱.۱۲۸/۱ اینچی Quad-Bayer که در حال حاضر در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو مکس وجود دارد. این خبر ممکن است برای کسانی که منتظر دوربین اصلی جدید مبتنی بر سنسور ۱ اینچی IMX903 سونی بودند، ناامید کننده باشد. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که آیفون ۱۵ پرو مکس به استفاده از پنل OLED M12 که در نسل فعلی وجود دارد ادامه خواهد داد. در‌حالی‌که این فناوری صفحه نمایش بر اساس آزمایش ثابت کرده است که عالی است، کاربران نباید پیشرفت‌های قابل توجهی را از نظر سطوح روشنایی یا سایر پیشرفت‌ها انتظار داشته باشند.

اگرچه اندازه‌ی صفحه نمایشگر احتمالاً کمی متفاوت خواهد بود، با گزارش‌های حاکی از ارتفاع کمی کوتاه‌تر ۱۵۹.۸ میلی‌متر در مقایسه با ۱۶۰.۷ میلی‌متری آیفون ۱۴ پرو مکس و عرض کمی باریک‌تر ۷۶.۷ میلی‌متری به‌جای ۷۷.۶ میلی‌متر است، اما جزئیات مربوط به ابعاد دقیق‌تر نمایشگر هنوز تائید نشده است.

از جنبه‌ی مثبت، فاش شدن خبر حاکی از آن است که آیفون 15 پرو مکس برخی از موارد قابل توجه را معرفی خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در مورد آن صحبت می‌شود دوربین تله فوتو پریسکوپ است که انتظار می‌رود در انحصار نوع Pro Max باشد. پیش‌بینی می‌شود که این دوربین بزرگنمایی بصری ۶ برابری ارائه داده و قابلیت زوم دستگاه را افزایش دهد. علاوه بر این، شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه آیفون ۱۵ پرو مکس دارای یک درگاه USB Type-C است.

از نظر عملکرد، انتظار می‌رود آیفون ۱۵ پرو مکس دارای تراشه‌‌ی A17 Bionic ساخت کمپانی اپل باشد که با استفاده از فرآیند ساخت ۳ نانومتری به تولید خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود این پردازنده‌ی ارتقا یافته سرعت و کارایی بیشتری را ارائه دهد. این فاش خبری همچنین نشان می‌دهد که دستگاه به ۸ گیگابایت رم داخلی LPDDR5 مجهز خواهد شد که عملکرد کلی آن را بیشتر افزایش می‌دهد.

منبع: Gizmochina

سمیه چایچیان

سمیه چایچیان

کارشناس ارشد مهندسی پزشکی، علاقه‌مند به کار تیمی، مطالعه، ورزش و دوستدار محیط زیست.
سمیه چایچیان

سمیه چایچیان

کارشناس ارشد مهندسی پزشکی، علاقه‌مند به کار تیمی، مطالعه، ورزش و دوستدار محیط زیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *