قابلیت مشاهده پسوردهای ذخیره شده وای‌فای به آخرین بیلد ویندوز 11 اضافه شد

قابلیت مشاهده پسوردهای ذخیره شده وای‌فای به آخرین بیلد ویندوز 11 اضافه شد

ویندوز ۱۱ بیش از دو سال است که عرضه شده است. این سیستم عامل که پس از ویندوز ۱۰ بسیار موفق بوده است، بسیاری از ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند را به رایانه‌‌ی شخصی آورده است. اگرچه این نسخه‌ی جدید تعداد ویژگی‌های کاربر پسند را افزایش می‌دهد، مشابه ویژگی‌های موجود در گوشی‌های هوشمند، اما در برخی زمینه‌ها ضعیف عمل کرده است. خوشبختانه کمپانی  مایکروسافت تمام تلاش خود را برای رفع این وضعیت انجام می‌دهد. مایکروسافت در حال حاضر در حال آزمایش ویژگی جدیدی در برنامه Insider Preview سیستم عامل ویندوز 11 است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا رمزهای عبور وای‌فای خود را به‌راحتی با دیگران به اشتراک بگذراند. ویندوز ۱۱ دارای تعداد زیادی از ویژگی‌های کاربر پسند است، اما قابلیت مشاهده گذرواژه‌های ذخیره شده در بین این ویژگی‌ها قابل روٌیت نبود. خوشبختانه این وضعیت در حال تغییر است. مایکروسافت در بیلد جدید پیش‌نمایش اینسایدر ویندوز ۱۱ ویژگی‌ای را معرفی می‌کند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا تمام رمزهای عبور ذخیره شده‌ی وای‌فای خود را مشاهده کنند.

پیش از این، کاربران مجبور بودند از یک ابزار شخص ثالث استفاده کرده و یا در رجیستری سیستم عامل جستجو کنند تا رمز عبور وا‌ی‌فای خود را پیدا نمایند. با استفاده از این ویژگی جدید، اشتراک گذرواژه‌های وای‌فای در صورت نیاز یا مواردی همچون فراموش کردن آن‌ها اکنون بسیار آسان‌تر است. به‌زودی کاربران با انجام مراحل بسیار ساده می‌توانند پسوردهای وای‌فای خود را مشاهده کنند.

برای مشاهده‌ی رمزهای عبور ذخیره شده Wi-Fi خود، بخش تنظیمات (Settings) ویندوز 11 را باز کنید و به مسیر Network & Internet > Wi-Fi مراجعه نمایید.. در بخش مدیریت شبکه‌های شناخته شده، لیستی از تمام شبکه‌های وای‌فای که رایانه‌ی شما درگذشته به آن‎‌ها متصل بوده است را مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده رمز عبور یک شبکه، آن را انتخاب کرده و سپس روی دکمه‌ی View Wi-Fi security key کلیک کنید. رمز عبور به‌صورت متنی ساده نمایش داده می‌شود.

منبع: Gizmochina

سمیه چایچیان

سمیه چایچیان

کارشناس ارشد مهندسی پزشکی، علاقه‌مند به کار تیمی، مطالعه، ورزش و دوستدار محیط زیست.
سمیه چایچیان

سمیه چایچیان

کارشناس ارشد مهندسی پزشکی، علاقه‌مند به کار تیمی، مطالعه، ورزش و دوستدار محیط زیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *