فعال‌سازی کامل و ایمن سیستم عامل ویندوز XP با ابزار آفلاین ممکن شد

فعال‌سازی کامل و ایمن سیستم عامل ویندوز XP با ابزار آفلاین ممکن شد

رسانه‌های خبری امروز به ظهور یک ابزار فعال‌سازی مرتبط با سیستم عامل ویندوز XP پرداختند، هر چند که بخش وبلاگ رسانه tinyapps.org جزئیات مربوط به آن را پیشتر در اواخر ماه آوریل منتشر کرده بود. سازمان مورد بحث خود را در قالب یک «کاتالوگ قدیمی از نرم‌افزارهای کوچک و کاربردی اختصاصی برای سیستم عامل ویندوز» توصیف می‌کند. علاقه‌مندان به این سیستم‌عامل قدیمی، اما در عین حال بسیار محبوب از دانستن اینکه ابزار “XP_active32.exe” قادر به فعال یا به بیانی دیگر اکتیو کردن «ایمن» ویندوز XP، بدون نیاز به استفاده از کرک‌های نرم‌افزاری ویروسی یا راه‌حل‌های پیچیده می‌باشد خوشحال خواهند شد.

ویندوز XP به دلیل عدم برخورداری از ویژگی‌های امنیتی مدرن و قدرتمند به همراه طول عمر بالای خود امروزه دیگر منسوخ شده به شمار می‌رود، اما درک اینکه هنوز هم برای این پلتفرم 22 ساله همچنان تقاضا وجود دارد کمی دشوار است. همان‌طور که می‌دانیم کمپانی مایکروسافت این سیستم عامل محبوب را در سال 2001 روانه بازار کرده است! در حال حاضر هیچ فرآیند احراز هویت آنلاین برای پلتفرم مورد بحث انجام نپذیرفته و کمپانی مایکروسافت تمامی سرورهای لازم و ضروری را 9 سال قبل خاموش کرده است. طبق گزارش رسانه The Register، امکان فعال کردن نسخه‌هایی از ویندوز XP از طریق یک ابزار مبتنی بر تلفن‌های همراه هوشمند تا سال ۲۰۲۰ وجود داشت.

فایل اجرایی 18 کیلوبایتی “XP_active32.exe” از کدهای برنامه‌ی Phone Link مشتق شده است. علاقه‌مندان به دستگاه‌های قدیمی و کارمندانی که وظیفه‌ی نگهداری از سیستم‌های باستانی را برعهده دارند، باید از کاربر retroreviewyt، فردی که این ابزار مفید را نه ماه پیش منتشر کرده است قدردانی نمایند.

منبع: TechPowerUP

سمیه چایچیان

سمیه چایچیان

کارشناس ارشد مهندسی پزشکی، علاقه‌مند به کار تیمی، مطالعه، ورزش و دوستدار محیط زیست.
سمیه چایچیان

سمیه چایچیان

کارشناس ارشد مهندسی پزشکی، علاقه‌مند به کار تیمی، مطالعه، ورزش و دوستدار محیط زیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *