فروش ۵۰۰ میلیون دلاری انیمیشن برادران ماریو در یک هفته

فروش ۵۰۰ میلیون دلاری انیمیشن برادران ماریو در یک هفته

 فیلم برادران ماریو بیش از یک هفته است که اکران شده، در حالی ‌که نظرات منتقدان تا حدودی متفاوت است. این فیلم در گیشه‌ی فروش بلیت موفقیت چشمگیری داشته است. تنها با گذشت ۹ روز گزارش‌های متنوعی وجود دارد که نشان می‌دهد ماریو و دوستانش تاکنون ۵۰۰ میلیون دلار  فروش داشته‌اند. (حدود ۲۶۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۲۴۸ میلیون دلار در جهان.) این فیلم پر فروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ تاکنون است که با فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania رقابت می‌کند.

شاید حقیقت بزرگ این باشد که فیلم برادران ماریو موفق‌ترین اقتباس از بازی‌های ویدئویی تاکنون است. رکورد قبلی مربوط به فیلم Warcraft بود که ۴۳۹ میلیون دلار فروش داشت. بنابراین، علت موفقیت عظیم فیلم برادران ماریو چه بوده است؟ در حالی که برخی فیلم را غیر جاه‌طلبانه و در بهترین حالت متوسط می‌دانند، به نظر من قابل پیش‌بینی بودن، بخشی از موفقیت آن است.  کمپانی‌هایNintendo  و Universal قول یک نسخه‌ی وفادار به ریشه‌ها از شخصیت‌ها و علاقه‌ی کودک و بزرگسال را به جهان داده‌اند، و به قولشان عمل کردند.

اشتباه نکنید در ساخت این فیلم تنبلی صورت نگرفته است – ساخت آن با حضور و همراهی خود  شیگرو میاموتو به مدت ۶ سال زمان برده است. نتیجه‌ی نهایی حاصل شده چیزی است که کودکان به همراه والدین ۳۰-۴۰ ساله می‌توانند به تماشای آن بروند و همگی به همان نسبت از آن لذت ببرند. با توجه به اینکه محتوای فیلم به‌اندازه‌ی بازی برادران ماریو نیست، اما زمانی که همین نسخه‌ی ساده توانسته سرگرم کننده باشد و جذابیت شخصیت ماریو را به تصویر بکشد هیچان انگیز است. علاوه بر آن امید می‌رود که این فیلم در سال‌های آینده در سینمای خانگی جایگاه ویژه‌‌ای را به خود اختصاص دهد.

منبع: WCCFTech

سمیه چایچیان

سمیه چایچیان

کارشناس ارشد مهندسی پزشکی، علاقه‌مند به کار تیمی، مطالعه، ورزش و دوستدار محیط زیست.
سمیه چایچیان

سمیه چایچیان

کارشناس ارشد مهندسی پزشکی، علاقه‌مند به کار تیمی، مطالعه، ورزش و دوستدار محیط زیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *