خرید استودیو Rovio توسط کمپانی سگا به مبلغ یک میلیارد دلار

خرید استودیو Rovio توسط کمپانی سگا به مبلغ یک میلیارد دلار

طبق گزارش‌های به دست آمده، سگا (SEGA)، کمپانی مشهور بازی‌های رایانه‌ای در آخرین مراحل خرید Rovio Entertainment، شرکتی که در پشت فرانچایز پرطرفدار پرندگان خشمگین قرار دارد، است.

 به گفته‌ی منابع، قرارداد خرید در هفته‌ی آینده نهایی خواهد شد و سگا مبلغ یک میلیارد دلار برای Rovio و تمام امتیازات آن می‌پردازد. استودیو بازی‌سازی Rovio در اواخر دهه‌ی ۲۰۰۰ و اوایل دهه‌ی ۲۰۱۰ به لطف محبوبیت بی‌حد و حصر بازی شاخص خود، پرندگان خشمگین، که به یک پدیده‌ی جهانی تبدیل شد و چندین دنباله و اسپین آف از آن منتشر کرد، به شهرت رسید. با این حال در زمان‌های اخیر، برند این شرکت به‌اندازه‌ی گذشته قوی نبوده است و این خرید توسط کمپانی سگا می‌تواند به دمیدن جان تازه‌ای در آن کمک کند. اقدام کمپانی سگا برای تصاحب Rovio به‌عنوان تلاشی برای تقویت حضور خود در بخش بازی‌های موبایلی تلقی می‌شود، جایی که به‌سرعت در حال پیشی گرفتن از رقبای خود است. پیشنهاد اخیر این شرکت به مبلغ یک میلیارد دلار برای Rovio از شرکت اسرائیلی Playtika که در اوایل سال، ۸۰۰ میلیون دلار پیشنهاد داده بود پیشی گرفت. انتظار می‌رود این حرکت به سگا کمک ‌کند تا پیشنهادات بازی‌های موبایلی خود را تقویت کند و باید دید که این شرکت چه برنامه‌هایی برای شخصیت‌های نمادین پرندگان خشمگین در نظر گرفته است.

سگا به لطف فرانچایزهای محبوب خود مانند Yakuza و Sonic مدت‌هاست که یک بازیگر برجسته در صنعت بازی‌های ویدئویی بوده است. علاوه بر این‌ها، ظاهراً این شرکت در حال کار بر روی یک نسخه‌ی جدید از بازی سونیک است که دارای گرافیک خیره‌کننده و بخش مالتی‌ پلیر خواهد بود.

به‌طور کلی، خرید Rovio توسط کمپانی سگا یک پیشرفت قابل توجه در صنعت بازی‌های ویدئویی است و دیدن نحوه‌ی همکاری و نوآوری این دو شرکت در آینده جالب خواهد بود. این حرکت همچنین نشان‌دهنده‌ی اهمیت رشد بازی‌های موبایلی در صنعت گیمینگ و نیاز شرکت‌ها و ادامه‌دار بودن تطبیق و تکامل برای باقی ماندن در مسیر رقابت می‌باشد.

منبع: Gizmochina

سمیه چایچیان

سمیه چایچیان

کارشناس ارشد مهندسی پزشکی، علاقه‌مند به کار تیمی، مطالعه، ورزش و دوستدار محیط زیست.
سمیه چایچیان

سمیه چایچیان

کارشناس ارشد مهندسی پزشکی، علاقه‌مند به کار تیمی، مطالعه، ورزش و دوستدار محیط زیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *