کمپانی اپل در تلاش است تا از خود در برابر یک شکایت دسته جمعی ۲ میلیارد دلاری که در لندن تشکیل شده است دفاع کند، جایی که غول فناوری متهم به پنهان کردن باتریهای معیوب در میلیونها موبایل آیفون است. این شرکت این شکایت را بیاساس خوانده و به دنبال رد آن در دادگاه بریتانیا است.
این شکایت توسط آقای Justin Gutmann، مدافع حقوق مصرفکننده، از طرف کاربران بریتانیایی آیفون ارائه شده، ادعا میکند که کمپانی اپل مشکلات باتری را در برخی مدلهای گوشی با پنهان کردن آنها در بهروزرسانیهای نرمافزاری مخفی کرده است. گفته میشود این کمپانی بهطور مخفیانه یک ابزار مدیریت انرژی را نصب کرده است که عملکرد را محدود میکند. با این حال، اپل معیوب بودن باتریهای آیفون خود را تکذیب میکند، به جز تعداد کمی از مدلهای آیفون سری S6 که برای آنها تعویض باتری رایگان ارائه کرده است. اپل معتقد است که بهروزرسانی مدیریت انرژی که در سال ۲۰۱۷ ارائه کرده، برای مدیریت تقاضای باتریهای قدیمی یا باتریهایی با سطح شارژ پایین طراحی شده است. به گفتهی این شرکت، این بهروزرسانی تنها عملکرد آیفون سری ۶ را بهطور متوسط ۱۰ درصد کاهش داد. آقای Justin Gutmann از دادگاه تجدید نظر رقابت لندن درخواست کرده است که پرونده را تائید کند و به او اجازه دهد تا به محاکمه ادامه دهد. دفاع این شرکت با توافق سال ۲۰۲۰ برای حل و فصل یک اقدام طبقهای ایالاتمتحده و اقدام نظارتی ایالتهای آمریکا در مورد مشکلات باتری گوشیهای آیفون تقویت شده است. وکیل آقای گاتمن، آقای Philip Moser، این اقدام را بهعنوان مدرکی برای این موضوع استناد میکند که اپل «نمیگوید این موضوع هرگز اتفاق نیفتاده است.» علاوه بر این، اپل متعهد شده است که همانطور که با ناظر رقابت بریتانیا در سال ۲۰۱۹ توافق شده بود، در مورد سلامت باتری با کاربران آیفون روشنتر و صادقتر باشد. با وجود این توافقات، اپل ادعاهای مبنی بر گمراه کردن مشتریان در مورد مشکلات باتری آیفون را رد میکند. این شرکت به عذرخواهی عمومی خود در سال ۲۰۱۷ اشاره کرده است که در آن باتریهای ارزانتری را به مشتریان زیان دیده بهعنوان اثبات شفافیت خود ارائه کرده است.
منبع: Gizmochina