سامسونگ اپل را در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند از قدرت کنار زد

سامسونگ اپل را در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند از قدرت کنار زد

رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند با سرعت تمام ادامه دارد. بسیاری از برندها از جمله اپل، سامسونگ، شیائومی، Oppo و vivo برای تسط بر بازار رقابت سنگینی دارند. کمپانی Canalys که بر حرکات و فروش همه‌ی این شرکت‌ها نظارت دارد، ما را به‌طور مرتب در جریان قرار اخبار می‌دهد که اخیراً گزارش اولیه‌ی خود را از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه‌ی اول سال منتشر کرده است که در ادامه به جزئیات آن می‌پردازیم.

بدون شک مهم‌ترین قسمت گزارش یک بار دیگر تغییر رهبری بازار بود. کمپانی اپل که در سه ماهه‌ی گذشته با سری آیفون ۱۴ در صدر قرار داشت، این‌ بار جایگاه خود را به سامسونگ از دست داد. دلیل این تغییر جایگاه را می‌توان معرفی سری گلکسی S23 و از بین رفتن هیاهوی آیفون ۱۴ تعبیر کرد. با این حال این تغییر چندان مهم نیست، چرا که در حال حاضر سامسونگ رهبر بازار جهانی در فروش کل است. با این حال غول فناوری کره‌ی جنوبی با مدل‌های کم حاشیه و مقرون به صرفه به این حجم از فروش دست می‌یابد. بنابراین، اگر از گزارش مربوط به سود آوری صحبت می‌کردیم، به راحتی می‌توان گفت که اپل در صدر قرار می‌گرفت.

با نگاهی به رتبه‌ی سوم لیست، شیائومی را با ۱۱ درصد سهم بازار می‌بینیم. متاْسفانه، این شرکت همچنان با رشد مبارزه می‌کند. اگر چه این شرکت توانسته جایگاه خود را در رتبه‌بندی حفظ کند، اما به‌نظر می‌رسد نسبت به سال گذشته زیان خالص ۲ درصدی را تجربه کرده است. تورم و بحران اقتصادی جهانی نیز در این کاهش نقش به‌سزایی دارند. با این حال، سازنده‌ی چینی اغلب توسط طرفداران خود به‌دلیل سیاست‌های قیمت‌گذاری مورد انتقاد قرار می‌گیرد و متهم به ارائه نکردن تعادل قیمت و عملکرد قدیمی می‌شود. نام‌های چهارم و پنجم این لیست به ترتیب Oppo و Vivo هستند.

منبع: Gizmochina

سمیه چایچیان

سمیه چایچیان

کارشناس ارشد مهندسی پزشکی، علاقه‌مند به کار تیمی، مطالعه، ورزش و دوستدار محیط زیست.
سمیه چایچیان

سمیه چایچیان

کارشناس ارشد مهندسی پزشکی، علاقه‌مند به کار تیمی، مطالعه، ورزش و دوستدار محیط زیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *