منابع هدست واقعیت ترکیبی اپل بهتر است در تولید چیپست‌های آیفون مصرف شوند!

منابع هدست واقعیت ترکیبی بهتر است در تولید چیپست‌های آیفون مصرف شوند!

عرضه‌ی قریب‌الوقوع هدست‌ واقعیت ترکیبی کمپانی اپل ممکن است بخشی از فضای کاری آن را به وجد آورده باشد، اما دیگران همچنان نسبت به این محصول تردید دارند و معتقدند که می‌توان منابع را در بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی درآمد این شرکت، یعنی گوشی‌های موبایل آیفون سرمایه‌گذاری کرد. یکی از مدیران اصلی کمپانی اپل در میان این افراد قرار دارد و این هدست را یک پروژه‌ی علمی نامیده است. خبرنامه‌ی هفتگی Mark Gurman’s گزارش همه‌ی مدیرانی که به تحقق هدست AR اپل کمک کرده‌اند مورد بحث قرار داده و از آن‌ها نام برده است. درحالی‌که نظرات متفاوتی در مورد عرضه‌ی آن وجود داشت، بدیهی است که غول فناوری اگر سریع عمل نمی‌کرد در این دسته جا می‌ماند، بنابراین با وجود رزروهای مدیران، باید پیش نمایشی از محصول را در جلسه‌ی اصلی WWDC ماه آینده ببینیم.

یکی از این مدیران منتقد که Johny Srouji نام دارد سمت معاون ارشد فناوری‌های سخت‌افزار کمپانی اپل را در اختیار دارد. وی و تیم او مسئولیت طراحی و ساخت چیپست M1 و جایگزین نسل بعد آن، یعنی M2 را تاکنون بر عهده داشته است. آن‌طور که به نظر می‌رسد، چیپست دوم به‌عنوان یکی از تراشه‌های این هدست استفاده خواهد شد، اما فهرست قطعات (BoM) محصول اشاره به آن دارند که چیپستی دیگری نیز ممکن است در کنار آن در طراحی لحاظ شود. با این حال او افکار خود را در مورد این هدست واقعیت ترکیبی بیان کرده و معتقد است که تخصیص منابع برای توسعه‌ی چیپست‌های آیفون تصمیم بهتری خواهد بود، زیرا منجر به درآمد بیشتر می‌شود.

یکی از حوزه‌های هدست واقعیت ترکیبی که مصرف‌کنندگان ممکن است نگران آن باشند قیمت است. شایعه شده است که کمپانی اپل این دستگاه را با قیمت ۳۰۰۰ دلاری به فروش می‌رساند که گران‌تر از یک مک‌بوک پرو با مشخصات مناسب است. برخی از مشتریان ممکن است بر این باور باشند که سایر محصولات کمپانی اپل ممکن است کاربرد بیشتری نسبت به یک هدست واقعیت ترکیبی داشته باشند، و این دقیقاً همان چیزی است که مدیران به آن می‌اندیشند؛ اطمینان از فروش آن.

درحالی‌که قیمت اولین مدل ممکن است کاربران را از خرید آن منصرف کند، اپل برای دراز مدت سرمایه‌گذاری زیادی روی این دسته از محصولات انجام داده و شایعه شده است که یک هدست AR مقرون به صرفه‌تر را در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد کرد.

منبع: WCCFTech

سمیه چایچیان

سمیه چایچیان

کارشناس ارشد مهندسی پزشکی، علاقه‌مند به کار تیمی، مطالعه، ورزش و دوستدار محیط زیست.
سمیه چایچیان

سمیه چایچیان

کارشناس ارشد مهندسی پزشکی، علاقه‌مند به کار تیمی، مطالعه، ورزش و دوستدار محیط زیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *